Ervaring

Op een curriculum vitae kan je al je werkervaringen en diploma's meegeven, toch geeft dit niet altijd een duidelijk beeld van wat je allemaal kan. Mijn laatste jobs werden steeds omschreven als administratief medewerker, dit dekt echter niet de volledige lading. Mijn jobinhoud was zeer uitgebreid, gaande van algemene administratie tot projectmedewerker.

Wat volgt is een overzicht van mijn takenpakket, wat ik dankzij deze jobs geleerd heb en een overzicht van wat ik kan.

Projectmedewerker
Evenementen en activiteiten
Redactiewerk 
Opmaak en lay-out
Algemene administratie
Computervaardigheden
Onthaal
Sociale media

PROJECTMEDEWERKER
Bij De Ploeg maak ik deel uit van de ontwikkelingsgroep rond de nieuwe SharePoint-omgeving.
Zowel mijn technisch inzicht als mijn kennis van de nodige Office-toepassingen zijn een meerwaarde gebleken bij de ontwikkeling hiervan.

Tijdens mijn tewerkstelling bij Toerisme Rupelstreek-Vaartland heb ik mogen meewerken aan 2 grote toeristische projecten. Mijn rol binnen deze projecten wordt hier verder toegelicht:

  • Het Tij keert!
    flyer Het Tij Keert
    Project rond het nautische ergoed langs de Rupel met als ruggengraat een interactieve reizende tentoonstelling.
    Voor meer info omtrent het project, klik hier.

Mijn taken binnen het project:
- samenwerken met de verschillende partners
- technische ondersteuning bij de opbouw van de tentoonstelling
- montage van de filmpjes gebruikt in de tentoonstelling
- teschnische ondersteuning bij de officiële en publieksopening
- samenstelling, opmaak en lay)out van het bijheronde KinderDoeBoekje

  • In het wiel van Eddy Merckx 
    banner in het wiel
    'In het wiel van Eddy Merckx' werd gelanceerd door Toerisme Vlaams-Brabant, Toerisme Rupelstreek-Vaartland en Sportimonium voor de honderste verjaardag van de Ronde van Vlaanderen. Het is een toeristisch project opgebouw
    tvd rond een digitaal belevingsparcours in het Sportimonium en 3 nieuwe fietslussen in de Rupelstreek, het Vaartland en de Groene Gordel.
    Voor meer info rond het project, klik hier.

    Mijn taken binnen het project:
    - samenwerken met de verschillende partners
    - informatie en beeldmateriaal verzamelen voor de website
    - teksten schrijven voor de website
    - medewerking bij het behalen van het Anysurfer-label voor de website
    - ondersteuning bij de opleiding van de gidsen
    - ondersteuning bij de promotie van het project
    tv opnames promo project- bedenken en organiseren van activiteiten ter promotie van het project
    promoactie- ondersteuning bij de organisatie van het persmoment en de officiële opening
    - technische ondersteuning bij het persmoment en de officiële opening
    - communicatie via sociale media
    - verdere opvolging van het project na de lancering

top

EVENEMENTEN EN ACTIVITEITEN
Werken in de toeristische sector betekent ook toeristische activiteiten en evenementen organiseren en ondersteunen:

  • Ondersteuning bij de organisatie van de Gouden Carolus Fietszoektocht. Technische ondersteuning bij de prijsuitreiking. Ontwerp digitale affiche, montage promofilm.
    digitale zuil GC zoektocht
  • Organisatie van de jaarlijkse fotowandelzoektocht. Ontwerp en lay-out van de brochure, flyer en affiche.
  • Ondersteuning Hivro-fietstocht.
  • Organisatie van de jaarlijkse Smikkeltocht. Ontwerp en lay-out van de brochure, flyer en affiche.
    krantenartikel smikkeltocht
  • Ondersteuning bij de organisatie van het muziekevenement 'Muziek op't eiland'. Ontwerp en lay-out flyer en affiche.
    affiche muziek op't eiland
  • Aanwezigheid met een infostand op tal van evenementen.
  • Begeleiden en coördineren van vrijwilligers.
  • ...

Ook tijdens mijn tewerkstelling bij stad Mechelen was ik betrokken bij tal van activiteiten en evenementen:

  • Medewerking 'Anno Expo'.
    logo Anno Expo
  • Medewerking 'Stadsvisioenen'.
    affiche stadsvisoenen
  • Organisatie 'Warm Welkom Weekend'.
    flyer www
  • Organisatie herfstbraderie.
  • Organisatie evenementen ter ondersteuning van de lokale handel tijdens wegenwerken.

top

REDACTIEWERK
Werken bij een kleine vzw betekent dat je van alle markten thuis moet zijn. Occasioneel redactiewerk behoorde dan ook tot mijn takenpakket:

De Ploeg:

  • Herwerken van teksten voor verschillende eigen brochures.
  • Schrijven van promotionele teksten voor mailings.
  • Uitwerken van handleidingen, voor intern gebruik, met betrekking tot verschillende computertoepassingen.

Toerisme Rupelstreek:

  • Aanleveren teksten en foto's voor verschillende eigen brochures.
  • Schrijven van promotionele teksten.
  • Schrijven van artikels voor verschillende magazines.
  • Teksten schrijven voor de nieuwsbrief.
  • Aanleveren teksten voor de website.

top

OPMAAK EN LAY-OUT
Bij De Ploeg:

  • Ontwerpen van alle Word-sjablonen in de huisstijl.
  • Ontwerp en lay-out van brochures in kleine oplage.
  • Ontwerpen van de jaarlijkse kerstkaart
      

Bij Toerisme Rupelstreek:

  • Ontwerp en lay-out van brochures in kleine oplage.
  • Ontwerp en lay-out promotiemateriaal (flyers, affiches en banners)



top

ALGEMENE ADMINISTRATIE
Bij de functie van administratief medewerker behoort natuurlijk ook een luik algemene administratie. volgende administratieve taken heb ik mezelf eigen gemaakt:

- Beheer van de inkomende en uitgaande briefwisseling
- Brieven schrijven.
- Verslagen opmaken.
- Specifiek voor een lokale overheid: ontwerpbesluiten opmaken.
- Opmaak draaiboek en de daarbij horende takenlijst.
- Dossieropvolging.
- Agendabeheer.
- ...

top

COMPUTERVAARDIGHEDEN
De basis voor het werken met de verschillende softwareprogramma's werd gelegd op school. Door de jarenlange ervaring in administratieve functies heb ik mijn kennis kunnen bijschaven en kan ik op een professionele manier werken met de standaard Office-toepassingen.

Maar ook in mijn vrije tijd blijf ik bijscholen. Dankzij enkele welgekozen cursussen en zelfstudie kan ik aardig overweg met Prezi, Scribus, Mailchimp, Windows Movie Maker, InDesign en Drupal.
Deze cursussen en zelfstudie hebben hun nut bewezen op professioneel vlak, maar ook buiten mijn werkomgeving maak ik hiervan handig gebruik.

Drupal:
In mijn vrije tijd bouw en onderhoud ik verschillende websites.
- www.marlina.be
- www.bswz.be 

InDesign:
Na jaren werken met Publisher, ben ik - via zelfstudie - overgestapt op InDesign. In mijn vrije tijd durf ik dan ook al eens - op vrijwillige basis - brochures maken voor lokale verenigingen of originele cadeaus.

top

ONTHAAL
Ik heb de nodige ervaring in een onthaalfunctie. Tijdens mijn vorige jobs was ik het eerste aanspreekpunt voor externen. Zo heb ik geleerd mensen op een correcte manier te onthalen aan zowel een balie, telefonisch als elektronisch.

top

SOCIALE MEDIA
Toerisme Rupelstreek-Vaartland is actief op Facebook, Twitter, Instagram en Vine. Tot mijn takenpakket behoorde de communicatie via sociale media. Op deze manier heb ik me de verschillende communicatievormen van deze platformen eigen gemaakt.

top